Jumaat, 29 Mac 2013

28/3/2012

hp berdering, jam menunnjukkan jam 5.15 pagi.. usai memenuhi tuntutan ilahi, aku bergegas, klien ak menuntut ak tiba di hotel jam 6.30 pagi..lalu ak mengajak daus menemani ku kerana ku bimbang mungkin tertido jikalau memandu keseorangan..selesai menghantar klien ku ke airport..ak mengambil pula klien berikutnya yang baru tiba pagi itu.. membawa mereka ke hotel..kemudian ak pulang kerumah dengan kepala yang pening, jam sudah pukul 11,pkl 11.30 ak harus bawa klien ku makan tgh hari kerana ak ada taklimat sem baru menanti jam 1.usai makan tgh hari ak membiarkan mereka berjalan sekitar stesen dan ak berjln menuju ke univ.

sensei melangkah masuk ke dlm dewan kuliah, ak mengintai ke depan andai punya ruang kosong dan jikalau ada kelibat juniorku. kemudian nama seorang demi seorg pelajar dipanggil..ak yakin nama ak di hujung.

usai menerima keputusan sem lalu, ak gembira kerana meskipun tidak semua kelas ku lulus sem lalu..namun insyallah ak yakin ak akan menamatkan pengajian ku lagi setahun..sensei menampal no kad pelajar yang telah menerima kelulusan untuk masuk ke tahun akhir..

ak buntu, ak tidak nampak jalan keluar, ak terasa tidak punye tempat berpijak,
ak tidak tahu mengapa ak di uji begini.apakah dosa silamku yang menghalang rezeki ku.apakah telah ak zalimi sesiapa hingga doanya termakbul.ak rase kelam,gelap.gempita.

seharian ak memikirkan apa langkah yang patut ku ambil.
harapan bagaikan retak seribu
semakin tinggi kita berada semakin sakit apabila kita jatuh tanpa di duga
pedih perit untuk ku telan semua ini.. ya Rabbi, ak buntu,

hari nih ak rase ak bagai kaca di campak ke dinding. ak tidak tahu ak mampu atau tidak menghadapi semua ini

Tiada ulasan: